duminică, februarie 28, 2010

Pateu din ficat de gasca

De mult astept eu sa ma laud cu reteta mea de pateu, insa am tot amanat-o, pentru ca am vrut neaparat sa v-o prezint in varianta cu ficat de gasca. Iar ca sa strang materia prima a fost nevoie de un pic de timp si rabdare: cum primeam gasca de la bunica, cum luam ficatelul si il piteam bine in congelator... E drept, unii s-au mai ratacit prin fripturi, altii si-au gasit sfarsitul in tigaita cu ceapa, dar pana la urma am izbutit sa salvez cativa ficatei pe care sa-i preschimb in cel mai savuros pateu pe care l-am mancat vreodata.

Ingrediente

- 6 ficatei de gasca/o tavita de ficatei de pui (de 500 g)
- o ceapa de marime potrivita
- maioneza dintr-un galbenus
- 3-4 linguri de smantana
- putina nucsoara
- 1/2 lingurita de coniac
- sare si piper dupa gust

Mod de preparare. Ficatul se curata de pielite, se spala si se opareste. Se spala din nou si se pune intr-o tigaie impreuna cu ceapa tocata marunt, se adauga o cescuta de apa si se lasa sa fiarba acoperit pana scade apa. Se lasa sa se raceasca si se trece de doua ori prin masina de tocat. Se incorporeaza maioneza si smantana, se adauga putin coniac si se condimenteaza dupa gust cu nucsoara, sare si piper. Se amesteca bine pana se obtine o compozitie omogena (ca sa iasa si mai fina, se poate trece prin sita) si se da la frigider.

Acesta a fost pateul de gasca a carui editie, mult prea limitata :((, s-a devorat in doar cateva minute...

4 comentarii:

  1. Ce frumos gatesti! DE la o Raluca GDC.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si vrei sa spui ca esti din IAsi? Hmmm, cate coincidente! Diferenta e ca sunt mai mare la ani, dar, mai mica la...blog!

    RăspundețiȘtergere
  3. ralu,ce pateu de clasa ai gatit!

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata de nota 25+ !!! Ador aproape tot ce este facut din ficaciori de pasare... Yammmy! La mine pe Blog te asteapta un premiu! :)

    RăspundețiȘtergere